Hieno jouluruusu

Yleisiä asioita keskustelusta

Hieno jouluruusu

ViestiKirjoittaja Saunu » 12.12.2017 17:19

Poikkesin eilen Lidliin. Siellä näytti olevan halpoja jouluruusuja, vain muutama. Mutta voi miten lamassa ne olivat ja ihan kuivia. Lehdet vain roikkuivat purkin reunoilla. Ostin säälistä yhden. Kysyin kyllä myyjältä heitetäänkö nämä pois ja siinä tapauksessa antakaapas ne minulle. Sanoi mieluusti antavansa, mutta ei ollut kuulemma hänen vallassaan.
Tänä aamuna keittiön ikkunalla oli upea jouluruusu. Kaksi kukkaa auki, lehdet terhakasti pystyssä ja nuppujakin useampi. Vesitilkka oli saanut kaiken tämän aikaan.
Saunu

Minulla atsalea

ViestiKirjoittaja Lea » 15.12.2017 16:11

Kävin isossa kukkakaupassa, ostin joulunpunaisia tulppaaneja ja atsalean, joka on kauniin haalistuvan punainen. En varmaan osaa hoitaa sitä, mutta niin toivoisin sen säilyvän pitkään hengissä. Laitoin vasta nyt kyntteliköt ikkunalle havaitakseni, että kolmesta valot syttyivät vain yhteen. Mutta se ainoa on nyt niiden tulppaanien ja atsalean välissä ikkunalaudalla.
Lea
Ylläpitäjä

Re: Hieno jouluruusu

ViestiKirjoittaja Saunu » 10.01.2018 19:08

Ja nyt hyasinttejä!

Kävin eilen tuolla Tokmannilla auringonkukansiemeniä hamstraamassa. Muutaman säkin olemme jo syöttäneet ja ainakin toinen mokoma mennee vielä. Peurat ovat oppineet käymään siinä lintulaudan alla öisin syömässä niitä varisseita.

Mutta kukkasistahan minun piti: Siellä puodissa oli suuri rullakollinen hyasintteja, reunassa luki kehotus jotta ota tästä. Hyllyn päällä oli paperikasseja ja otin sieltä alimmaiselta hyllyltä sen täyteen sellaisia nupullisia yksilöitä ja toin kotiin. Laittelin ne tuonne isolle pöydälle ryhmiin erilaisiin kippoloihin ja kastelin tietenkin. Voi mokoma mutta ovat sitten kauniita. Eivät juuri tuoksu kun ovat kaikki sinisiä.
Miniä toi jouluksi kolmen sipulin hyasinttipurkin ja sekin on vielä pöydällä. Kaikki sipulit tekivät kaksi kukkaa ja nyt yksi pukkaa vielä kolmatta. En ole niin komeita yksilöitä nähnyt sitä lajia ennen. Ne ovat vaaleanpunaisia ja tuoksuvat.
Saunu

Paluu Tervetuloa Feminettiin