Neuvokaa nuhanenää

Yleisiä asioita keskustelusta

Neuvokaa nuhanenää

ViestiKirjoittaja Saunu » 28.01.2018 19:11

Minuun iski tuossa joulun jälkeen oikein vanhanaikainen nuha, sanosinko valtaisia r..ätauti. Niistin ja niistin, ihme ja kumma yskää ei tullut vaikka ne yleensä ovat käyneet käsikädessä minun kimppuuni. Pikku hiljaa se alkoi antaa periksi, päivällä minun ei enää tarvitse niistää mutta annappas olla kunm menen nukkumaan. Nokka menee kohta tukkoon, eikä millään konstilla saa nenän kautta hengitettyä. Olen ostanut jotakin nenäsumutettakin, ilman reseptiä. Ei sanottavaa vaikutusta. Aikas lailla uusi elementti minulle tämä systeemi. Toivottavasti edes kevätaurinko auttaa, vaikka eihän se yöllä paista!
Saunu

Re: Neuvokaa nuhanenää

ViestiKirjoittaja Saunu » 03.02.2018 20:15

Hei!
Ei tarvitse pelätä. Tämä ei tartu. Vastatkaa nyt jotakin, vaikka kuinka hullua, tai viisasta. yhden asian tein eilen.Vaihdoin kiuaskivet. Ja löylyt parani, taisi tauti pelästyä. :D
Saunu

ViestiKirjoittaja hilpi » 13.02.2018 09:13

Olet jo varmaan tervehtynyt, joten vinkit sitten vastaisuuden varalle. Oletko kokeillut sarvikuonokannulla ja suolavedellä huuhtelua? Ei niin miellyttävän tuntuista, mutta sen jälkeen tuntuu nenässä hyvältä.

Perinteisen Vicks voiteen voitelua nenän alle voi myös kokeilla. Voimakkaan raikas mentholintuoksu.

Reseptilääke Duact toimii itselläni hyvin jos ei lempeämmät keinot auta.
hilpi

ViestiKirjoittaja nuhanenä » 14.04.2018 19:58

Heippa!
Olen vallan unhottanut tämän Feminetin ja päätin heti jotain pikkasen sutaista. Kun ilokseni näin, että taitaa olla palsta piristymään päin. Ihan kiva, inspiraatiota vain kehiin. Ja keskustelemaan.
Minä tuosta nuhasta vielä. Ja Hilpille kiitos neuvoista. Ei auttanut sarvikuono, se on minulle tuttu kyllä ennestään. Pikkuhiljaa nuha hellitti, mutta ei kokonaan ja alkoi taas vaivaamaan. Aamuisin täytyi niistää kolme paperinenäliinaa täyteen. Soitin lääkärillekkin ja hän sitä allergiseksi epäili. Olin eri mieltä kas kun allerginen nuha tai rä.. on yleensä kirkasta. Ja minun tuotokseni oli kaikkea muuta. Sitten hän lupasi reseptin apteekkiin ei kuitenkaan sitä Duaktia jota pyysin vaan Avamys nimistä joka oli mielestäni hankalaa käyttää. Se suihkupullo oli sangen konstikas. Ja juu, luin kyllä käyttöohjeen ja kertasinkin sen vielä, mutta silti se vekotin vaikutti ihan kiusalla keksityltä. Joko sen ansiosta tai siitä huolimatta pääsin tuosta taudista vasta nyt huhtikuun alussa lopullisesti. Enää ei mene maate mennessä nenä tukkoon, eikä aamulla ensimmäiseksi tarvitse nenäliinapakettia tavoitella.
nuhanenä

ViestiKirjoittaja Väärä hälytys » 10.05.2018 09:28

Niinpäs taas kävi että kirjautumisessa tuli jokin fiba. Pitänee perehtyä asiaan. Askeisen viestin lähetti Saunu.

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 10.05.2018 09:28
Väärä hälytys

Paluu Tervetuloa Feminettiin